Procedura reklamacyjna
Jak złożyć reklamację?
Reklamacje dotyczące produktów możesz złożyć pisemnie w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected]
Przesłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul. Fredry 2, 30-605 Kraków.
Co uwzględnić w reklamacji?
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
- żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia;
- do reklamacji mogą zostać dołączone dowody nieprawidłowości np. zdjęcia, dokumenty lub produkt związane z przedmiotem reklamacji
- danych kontaktowych składającego reklamacje - w celu przyspieszenia rozpatrzenia procesu reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany danych kontaktowych składającego reklamacje, zobowiązanych jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia),jeżeli ułatwi to rozpatrzenie reklamacji.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji ?
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144. poz. 1204 ze zm.)
Postanowienia dotyczące reklamacji produktu- rzeczy ruchomej- zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31 grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt bez wad.